Veelgestelde vragen

Heb je technische problemen of wil je meer weten over Online Academy?
Hieronder staan veel gestelde vragen over Online Academy. Klik er op om het antwoord te zien.
Helpt dit je niet verder? Mail ons dan direct: support@onlineacademy.nl

Aanmelden

Hoe meld ik mij aan voor Online Academy?

Je kunt je aanmelden via de knop ‘aanmelden’ op de startpagina. Je wordt dan om een betaalmethode gevraagd. Kies je voor iDeal betaling dan sluit je een abonnement af per maand dat elke maand automatisch wordt verlengd. Dit is maandelijks direct opzegbaar bij jouw instellingen.

Wat kost een abonnement?

Een abonnement op Online Academy kost €14,95 per maand. Nadat je je hebt aangemeld voor Online Academy geef je ons toestemming om maandelijks je abonnementskosten voor de komende maand af te schrijven via een automatische incasso. Je kunt vanuit je profielinstellingen op elk moment je abonnement opzeggen voor de volgende maand.

Hoe kan ik mij aanmelden met een aanmeldcode?

Als je in het bezit bent van een vouchercode, kies je in het aanmeldformulier voor ‘ik heb een aanmeldcode’. Vul je vouchercode en geboortedatum in en de rest van het aanmeldformulier. Vervolgens kun je je registratie afronden en ontvang je een verificatie e-mail van Online Academy.

Aanmeldcode voor zakelijke gebruikers

Als je via onze accountmanager een aanmeldcode hebt ontvangen, kan je door middel van het aanmeldformulier in te vullen, je vouchercode activeren. Als er een abonnement voor je klaarstaat, registreer je je ook via het aanmeldformulier en kies je voor ‘via werkgever’.
Je hebt toegang tot Online Academy voor een vooraf afgesproken periode.

Technische vragen

Het lukt mij niet om in te loggen.

Als je vergeten bent wat je inloggegevens zijn of je krijgt een melding dat het wachtwoord onjuist is, kun je een nieuw wachtwoord instellen. Dat kan door hier te klikken.
Heb je andere problemen? Neem dan contact op met ons via klantenservice@onlineacademy.nl

Zijn mijn gegevens veilig bij Online Academy?

Ja, uiteraard. Online Academy voldoet aan strenge veiligheidseisen. Naast een veilige HTTPS verbinding gebruiken we de OWASP 10 als meetlat. We voeren structureel veiligheidstests uit op ons platform. We doen alles wat we kunnen om te zorgen dat je data bij ons veilig is. Wil je meer informatie over onze werkwijze omtrent privacy? Lees onze privacyverklaring.

Kan Online Academy koppelen met mijn LMS of HR systeem?

Ja, dat kan zeker. Online Academy ondersteunt Single Sign On (SSO) koppelingen. Het platform is gebaseerd op de bekende standaarden zoals OpenID, oAuth, SAML2 en Active Directory.

Ik heb een e-connect account. Kan ik daarmee inloggen?

Ja, dat kan. Het ligt echter wel aan je e-connect account. Als je recht hebt op toegang tot Online Academy, dan kan je in e-connect een link vinden waarmee je direct bij ons inlogt. Staat die link er niet, dan kan je helaas nog niet inloggen.

Trainingen, webinars, etc.

Hoe krijg ik een certificaat van Online Academy?

Certificaten van Online Academy worden automatisch gegenereerd. Als je alle activiteiten hebt afgerond, kun je onder het kopje ‘vervolg’ je certificaat downloaden als PDF.

Hoeveel trainingen kan ik volgen?

Met een abonnement op Online Academy heb je onbeperkt toegang tot alle soorten trainingen die je aangeboden worden. Je kunt zelf bepalen welke trainingen en het aantal trainingen. Zo kun je dus meerdere trainingen tegelijk volgen, al is het vaak effectiever om je te concentreren op één of eventueel twee trainingen.

Hoe kan ik een leerlijn volgen?

Bij ‘zoek in aanbod’ kun je filteren op leerlijnen. Het zijn langere programma’s waarin diverse trainingen aan bod komen. Als je al een training hebt gedaan die in de leerlijn zit, heb je direct een voorsprong bij de start!

Hoe stop ik een training?

Je kunt een training stoppen door op het kruisje rechts naast de training te klikken. Voor trainingen die onderdeel zijn van een leerlijn: je kan jezelf alleen voor de gehele leerlijn uitschrijven. Let op! Al je voortgang gaat verloren als je je uitschrijft voor een training of leerlijn en dit kan niet ongedaan gemaakt worden.

Persoonlijke assistent en reminders instellen

Wat is de persoonlijke assistent?

De persoonlijke assistent helpt je om jouw doelen te behalen. Heb je veel discipline en wil je in je eigen tempo leren? Dan kun je de reminders uitschakelen. Vergeet je wel eens verder te gaan of lukt het je niet altijd de discipline op te brengen? Zet dan wat meer reminders aan om je af en toe een complimentje of een zetje de juiste kant op te geven.

Hoe kan ik reminders aan/uit zetten?

Reminders kun je instellen op jouw account bij mijn instellingen. Door middel van verschillende soorten schuifjes kun je ze inschakelen zodat ze je helpen om je doelen te bereiken, maar ook uitschakelen als je zelf veel discipline hebt en in je eigen tempo wilt leren.

Abonnementen en opzeggen

Wanneer loopt mijn abonnement af?

De status van je abonnement kun je altijd teruglezen in je profielinformatie. Als je inlogt op je account zie je achter ‘abonnement’ of het actief is of niet en ook tot welke datum.

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

Bij Online Academy kan je altijd eenvoudig je abonnement stopzetten. Dit kun je doen door in te loggen op je account, naar ‘mijn instellingen’ te gaan en op ‘actief’ te klikken. Je abonnement is opgezegd.

Mijn bedrijf heeft een abonnement, maar ik word gevraagd om mijn betalingsgegevens in te vullen?

Er is waarschijnlijk is mis met je registratie van je account. Controleer bij je leidinggevende of HR afdeling of je bent ingeschreven. Als dat zo is, neem dan even contact met ons op via klantenservice@onlineacademy.nl met een korte beschrijving van het probleem met daarin ook het e-mailadres waarmee je een account hebt bij Online Academy, lossen wij dit zo snel mogelijk voor je op.

Waar kan ik een herroepingsformulier vinden?

Je kunt een herroepingsformulier hier vinden.