Customer Journey

Customer Journey

Om klanten te behouden en nieuwe klanten aan je te binden wil je inspringen op wat hen bezighoudt: wat ze doen, denken, beleven en waarderen. Het uitwerken van een customer journey helpt je daarbij. Het is een methode die je helpt om door de bril van je klant naar je aanbod en dienstverlening te kijken en deze stap voor te stap verbeteren. Je kijkt naar wat een klant meemaakt vanaf het eerste moment dat ze contact met je hebben. In deze training ga je praktisch aan de slag en krijg je inzicht in de klantreis van jouw organisatie. Je maakt een customer journey map: dit is een methode om vanuit de klant te denken en processen binnen je organisatie daarop af te stemmen. Vervolgens zet je ook al meteen de eerste stappen in het optimaliseren van de customer journey. Zo zorg je voor een perfecte klantbeleving.

Marketing & Online Marketing

weken SRM
Online Academy

Doelgroep

Heb jij een functie in marketing, communicatie of sales en wil je inzicht in de reis die een klant aflegt, zodat je jouw resultaten kan verbeteren? Dan is deze training iets voor jou.

Leerdoelen

Als je deze training hebt afgerond: - Heb je de klantreis van jouw klanten in kaart gebracht - Heb je een customer journey map gemaakt waarin alle contactmomenten zijn gevisualiseerd - Weet je welke optimalisatiekansen er voor jouw organisatie zijn en voer je de eerste door!

Week 1: Customer Journey en doelgroep

  • Dag 1: De klantreis in jouw organisatie

  • Dag 2: De Buyer Journey en de User Journey

  • Dag 3: De Customer Journey Light

  • Dag 4: Klant- en doelgroepanalyse

  • Dag 5: Een Customer Empathy Map maken

Week 2: Customer Journey Mapping

  • Dag 6: De persona als ijkpersoon

  • Dag 7: Redenen voor Customer Journey Mapping

  • Dag 8: Doel en scope

  • Dag 9: Teamsamenstelling en werkwijze

  • Dag 10: Deskresearch en interne interviews

Week 3: De Customer Journey optimaliseren

  • Dag 11: Klantbelevingsonderzoek: do’s en don’ts

  • Dag 12: Klantonderzoek analyseren en belevingsthema’s

  • Dag 13: Emotionele respons en momenten van de waarheid

  • Dag 14: Optimaliseren van de klantreis

  • Dag 15: De Customer Journey integreren in het bedrijfsproces

"Goede inzichten in de basics van Customer Journey."

Interesse in deze online training?

Aanmelden