Fit en Sterk in 4 Weken

Fit en Sterk in 4 Weken

Wil je een start maken om een gezonder leven te gaan leiden door meer te bewegen en sterker te worden? Dan past deze Online Training goed bij jou. Vier weken lang ga je in een rustige opbouw elke dag oefeningen doen. Ook krijg je inzicht in de achtergrond van de oefeningen, je motoriek en het effect van bewegen op je lijf. Zo ga je praktisch aan de slag en leer je ondertussen ook over het ‘waarom’. Je zult versteld staan wat je kunt bereiken in een maand. Start nu!

Gezondheid & Vitaliteit

weken AALO
Online Academy

Doelgroep

Deze training past bij iedereen die gedisciplineerd en gestructureerd conditie wil opbouwen en fitter wil worden. Het is belangrijk dat je in de basis gezond bent. Heb je bijvoorbeeld blessures, start deze training dan wanneer je volledig hersteld bent. Deze training biedt geen medische begeleiding. Heb je gezondheidsklachten, dan is het altijd raadzaam eerst een arts of andere specialist te raadplegen.

Leerdoelen

Als je deze training hebt afgerond: - Weet je hoe fit je bent, zodat je op basis daarvan een persoonlijk trainingsschema kunt opstellen - Ken je de vijf grondmotorische vaardigheden van training en weet je hoe je elke vaardigheid goed kunt trainen - Weet je waar een goede en volledige fysieke training uit bestaat, van warming-up tot cooling-down - Kun je de intensiteit van een training specifiek afstemmen op jouw doel

Week 1: Bepalen hoe fit je al bent

  • Dag 1: Jouw fitheid meten

  • Dag 2: Voldoe jij aan de beweegrichtlijnen?

  • Dag 3: Voldoe jij aan de richtlijnen voor gezond bewegen?

  • Dag 4: Sporten: wat is nu echt bewegen en trainen?

  • Dag 5: Fitness: het aanbod in de sportschool

Week 2: De vijf grondmotorische vaardigheden

  • Dag 6: Coördinatie

  • Dag 7: Lenigheid

  • Dag 8: Uithoudingsvermogen

  • Dag 9: Kracht

  • Dag 10: Snelheid

Week 3: Essentiële onderdelen van een goede training

  • Dag 11: Warming-up

  • Dag 12: Core- en balanstraining

  • Dag 13: Krachttraining

  • Dag 14: Training uithoudingsvermogen

  • Dag 15: Cooling-down

Week 4: De training afstemmen op jouw doel

  • Dag 16: Trainen in verschillende zones

  • Dag 17: Intensiteit afstemmen op jouw doel

  • Dag 18: De voordelen van krachttraining

  • Dag 19: Gericht en specifiek trainen voor jouw doel

  • Dag 20: De juiste trainingsvorm kiezen

Interesse in deze online training?

Aanmelden