Gezond en Slank in 4 Weken

Gezond en Slank in 4 Weken

Met de drukte van je werk, familie, vrienden, kinderen en hobby’s lukt het niet altijd om een goede balans te houden in gezond eten en leven. Ongezonde gewoontes sluipen er langzaam maar zeker in en kunnen erg hardnekkig zijn. De remedie is vaak simpelweg gestructureerd dagelijks kleine veranderingen aanbrengen in je gewoontes om je gezonde leefstijl zo op de rit te krijgen. Deze Online Training biedt je daar begeleiding in. Elke dag leer je iets nieuws en je past gestaag je gewoontes aan naar een steeds gezondere stijl. Na deze vier weken ben je natuurlijk niet klaar. Maar een goed begin is essentieel voor succes!

Gezondheid & Vitaliteit

weken AALO
Online Academy

Doelgroep

Deze Online Training is gericht op het verbeteren van je gezondheid, eet- en beweeggewoontes. Wil je een gezondere leefstijl gaan hanteren en daarmee ook nog een paar kilo’s afvallen? Dan is deze training wat voor jou. Deze training biedt geen medische begeleiding. Heb je gezondheidsklachten, dan is het altijd raadzaam eerst een arts of andere specialist te raadplegen.

Leerdoelen

Als je deze training hebt afgerond: - Begrijp je dat gezond eten en voldoende beweging belangrijk zijn voor een gezonde leefstijl - Weet je wat een gezond voedingspatroon is met daarin alle benodigde vetten, eiwitten, vitamines en mineralen - Begrijp dat je dat er verschillende vormen van bewegen zijn en weet je hoe je hierin kunt variëren - Weet je hoe je een balans kunt vinden tussen voeding, bewegen en genieten - Weet je hoe je die balans ook na de training kunt vasthouden

Week 1: Bepalen waar je nu staat

  • Dag 1: Jouw energiebalans berekenen

  • Dag 2: Afvallen en aankomen door voeding

  • Dag 3: Verbruiken van energie door sport

  • Dag 4: Beweegrichtlijnen

  • Dag 5: De Fitnorm en de Combinorm

Week 2: Gezonder eten

  • Dag 6: Etiketten lezen

  • Dag 7: De macronutriënten: koolhydraten

  • Dag 8: De macronutriënten: vetten

  • Dag 9: De macronutriënten: eiwitten

  • Dag 10: De micronutriënten: vitamines en mineralen

Week 3: Meer bewegen

  • Dag 11: Kom in beweging

  • Dag 12: Cardiotraining

  • Dag 13: Krachttraining

  • Dag 14: Voldoende training én rust

  • Dag 15: Aan de slag in de sportschool

Week 4: Je persoonlijke balans vinden en vasthouden!

  • Dag 16: Je behaalde resultaten vasthouden

  • Dag 17: Het alles-of-nietsprincipe

  • Dag 18: Motivatie: wat drijft jou om dit te doen?

  • Dag 19: Saboteurs die jouw resultaten kunnen ondermijnen

  • Dag 20: De weegschaal is niet leidend

Interesse in deze online training?

Aanmelden