Google Analytics

Google Analytics

In deze training leer je hoe je Google Analytics kunt inzetten om te meten wat er zich op jouw website afspeelt. Hoeveel bezoekers zijn er, welke route leggen zij af op je website en hoeveel bezoekers gaan uiteindelijk over tot een werkelijke actie? Als je wilt leren hoe je het gedrag van je websitebezoekers kunt analyseren en hierop kunt inspelen, dan is dit de training voor jou. Niet voor niets is Google Analytics de populairste applicatie om statistieken van je website te verzamelen en structureren.

Marketing & Online Marketing

weken SRM
Online Academy

Doelgroep

Deze training biedt een introductie in Google Analytics. Je leert meer over de basisfuncties, zet je eigen account op en ontwikkelt vaardigheden om effectief te werken in de applicatie.

Leerdoelen

Als je deze training hebt afgerond: - Kun je Google Analytics opzetten en inrichten - Kun je rapportages maken en interpreteren - Weet je hoe je jouw website continu kunt verbeteren

Week 1: Google Analytics inrichten en de eerste analyses uitvoeren

  • Dag 1: Hoe werkt Google Analytics?

  • Dag 2: Verschillende soorten gebruikers

  • Dag 3: Hoe Google de tijd op een website meet

  • Dag 4: Wat er op dit moment gaande is op je website

  • Dag 5: Rapporten van Google Analytics

Week 2: Werken met rapporten

  • Dag 6: Interesses en demografische factoren van jouw bezoekers

  • Dag 7: Gedrag van jouw bezoekers analyseren

  • Dag 8: Verkeersbronnen naar jouw website analyseren

  • Dag 9: Campagnerapport aanmaken op basis van Google Ads

  • Dag 10: Jouw positie binnen de zoekmachine achterhalen

Week 3: Meer rapporten gebruiken

  • Dag 11: Analyseren hoe mensen binnen jouw website navigeren

  • Dag 12: Je sitesnelheid achterhalen en gebeurtenissen meten

  • Dag 13: Een actie als doel instellen

  • Dag 14: Een webshop analyseren

  • Dag 15: Het effect van een campagne of bron meten

Interesse in deze online training?

Aanmelden