Marketing

Marketing

Deze Online Training biedt je de kern van het vakgebied marketing. De belangrijkste facetten van offline en online marketing komen aan bod. Je maakt kennis met product, prijs, plaats en promotie en leert hoe je binnen jouw organisatie effectief invulling geeft aan deze 4 P’s. Met de praktische aanpak pas je wat je leert direct toe binnen je eigen werk. Je zult merken dat je de marketing van je organisatie steeds efficiënter en effectiever inricht. Het effect? Een groter bereik, meer naamsbekendheid of meer afzet. Waar ga jij je tijdens de training op richten?

Marketing & Online Marketing

weken NCOI Opleidingen
Online Academy

Doelgroep

Deze Online Training is geschikt voor iedereen die meer kennis wil opdoen over marketing. Je werkt bijvoorbeeld in het bestuur van een mkb-organisatie, bent zzp'er of je wilt je omscholen tot marketeer.

Leerdoelen

Als je deze training hebt afgerond: - Weet je wat marketing precies inhoudt - Kun je werken met de vier P's - Kun je de marketingactiviteiten in je organisatie goed organiseren

Week 1: Wat is marketing?

  • Dag 1: Introductie in marketing

  • Dag 2: Klant en klantbehoefte

  • Dag 3: Klantwaarde en klanttevredenheid

  • Dag 4: Marketingconcepten

  • Dag 5: De 3 R'en

Week 2: Product

  • Dag 6: Introductie

  • Dag 7: Het merk

  • Dag 8: Assortiment

  • Dag 9: Service

  • Dag 10: De productielevenscyclus

Week 3: Prijs

  • Dag 11: De prijs

  • Dag 12: De kosten

  • Dag 13: Prijs en de vraag

  • Dag 14: Prijselasticiteit

  • Dag 15: De invloed van inkomen

Week 4: Plaats

  • Dag 16: Distributieproces

  • Dag 17: Distributiekanalen

  • Dag 18: Meer over distributiekanalen

  • Dag 19: Kengetallen

  • Dag 20: Winkelen op het internet

Week 5: Promotie

  • Dag 21: Introductie

  • Dag 22: Communicatietheorie

  • Dag 23: Reclame

  • Dag 24: E-commerce

  • Dag 25: Persoonlijke verkoop

Interesse in deze online training?

Aanmelden