Omgaan met Agressie

Omgaan met Agressie

In deze Online Training van twee weken leer je elke dag meer over agressie. Je leer het herkennen en je leert gepast handelen. Agressie doet zich namelijk voor in zeer diverse vormen, van fysiek tot verbaal. In elke situatie moet je anders handelen. Maar gelukkig zijn er een aantal basisuitgangspunten en -technieken die je kunt gebruiken om in al die situaties effectief te reageren. Die behandelen we in deze Online Training.

Communicatie & Presentatie

weken Boertien Vergouwen Overduin
Online Academy

Doelgroep

Omgaan met Agressie is met name geschikt voor mensen die in een functie zitten waarbij agressie van klanten of collega's voorkomt. Bijvoorbeeld als je bij een klantenservice of klachtenlijn werkt. De Online Training is ook prima geschikt als je leiding geeft aan mensen in deze functies. Je leert dan wat ze doormaken en hoe je kunt helpen.

Leerdoelen

Als je deze training hebt afgerond: - Weet je wat agressie precies is - Kun je verschillende vormen van agressie herkennen - Kun je effectief met agressie omgaan

Week 1: Agressie herkennen en grenzen stellen

  • Dag 1: Wanneer spreken we van agressie?

  • Dag 2: Herkennen van agressieve communicatie

  • Dag 3: Natuurlijke reactie op agressie

  • Dag 4: Waar ligt de grens?

  • Dag 5: Slecht nieuws brengen

Week 2: Effectief reageren op agressie

  • Dag 6: Het ABCD-model

  • Dag 7: A- en B-gedrag: hoe ga je daarmee om?

  • Dag 8: C-gedrag: hoe ga je daarmee om?

  • Dag 9: D-gedrag: hoe ga je daarmee om?

  • Dag 10: Melden en registreren van incidenten

Interesse in deze online training?

Aanmelden