Schrijven voor het Web

Schrijven voor het Web

Bij het schrijven van een tekst staat je doelgroep centraal. Maar hoe bereik je jouw doelgroep? En hoe zorg je ervoor dat zij jouw tekst volledig lezen? Online vraagt dit om een andere aanpak dan offline. Zo is je concurrentie op het web vele malen groter. Dat vraagt om een onderscheidende aanpak. In deze training ontwikkel je vaardigheden om jouw teksten af te stemmen op het digitale leesgedrag van je doelgroep. Je leert hoe je op creatieve wijze de aandacht trekt en je jouw lezers aan je bindt. Je leert je lezers positief beïnvloeden en aanzetten tot actie.

Marketing & Online Marketing

weken SRM
Online Academy

Doelgroep

Je beheert een website of bent verantwoordelijk voor teksten op de website van jouw organisatie. Met deze training zet je de volgende stap. Je leert hoe je de aandacht van je lezers trekt, vasthoudt en je lezers aanzet tot actie.

Leerdoelen

Als je deze training hebt afgerond: - Begrijp je het online leesgedrag van je doelgroep - Beheers je de basisprincipes voor schrijven voor het web - Kun je actief en conversiegericht schrijven

Week 1: Een aantrekkelijke website maken

  • Dag 1: Wat maakt websites aantrekkelijk?

  • Dag 2: Wat maakt een webtekst soepel leesbaar?

  • Dag 3: Vijf geboden voor webteksten

  • Dag 4: Drie basisvragen voordat je gaat schrijven

  • Dag 5: Quick wins waarmee je meteen aan de slag kunt

Week 2: Je tekst opbouwen

  • Dag 6: Online leesgedrag

  • Dag 7: Hoe lezen mensen op het web?

  • Dag 8: Maak je teksten scanbaar

  • Dag 9: Alinea?s, witruimte en bullets

  • Dag 10: Kernzinnen en signaalwoorden

Week 3: Conversiegericht schrijven

  • Dag 11: Weblezers volgen een patroon

  • Dag 12: Een gestructureerd nieuwsbericht schrijven

  • Dag 13: Een wervend bericht schrijven

  • Dag 14: Conversiegericht schrijven

  • Dag 15: Tips voor zinsopbouw en woordgebruik

Interesse in deze online training?

Aanmelden