Search Engine Advertising (Ads)

Search Engine Advertising (Ads)

Bij Search Engine Advertising (SEA) plaats je betaalde advertenties (Ads) op het internet. Met deze advertenties vergroot je de vindbaarheid van je website voor je doelgroep. De advertenties worden zichtbaar in de zoekresultaten op Google en als stroken op verschillende websites. In deze training leer je wat SEA is, hoe je het inzet voor jouw organisatie en wat SEA jouw organisatie kan opleveren. De training biedt je een praktische introductie in online adverteren. Je krijgt handvatten aangereikt om je eerste advertenties zelf in te kopen. Zo investeer je met deze Online Training dan ook direct in de winstgevendheid van jouw organisatie.

Marketing & Online Marketing

weken SRM
Online Academy

Doelgroep

Wil je meer bezoekers op je website? Of wil je de naamsbekendheid van je organisatie vergroten? Kies dan voor deze Online Training Search Engine Advertising (Ads).

Leerdoelen

Als je deze training hebt afgerond: - Weet je wat Ads zijn en ken je de voordelen - Kun je een effectieve Ads-campagne opzetten - Kun je bezoekers en inkomsten genereren met Ads

Week 1: De basis instellen

  • Dag 1: Jouw Google Ads-account aanmaken

  • Dag 2: Verschillende typen campagnes maken

  • Dag 3: De juiste instellingen bij je campagne kiezen

  • Dag 4: De juiste biedstrategie kiezen

  • Dag 5: Conversies meten

Week 2: Veilingproces, kwaliteitsscore en advertentiestatus

  • Dag 6: Het veilingproces

  • Dag 7: De kwaliteitsscore bekijken

  • Dag 8: De status van je advertentie bekijken

  • Dag 9: Goedkeuringsstatus van je advertentie

  • Dag 10: Status van de campagne

Week 3: Zoekwoorden bepalen en tekstadvertenties schrijven

  • Dag 11: Zoekwoorden bepalen met de zoekwoordenplanner

  • Dag 12: Tekstadvertenties schrijven

  • Dag 13: Extensies toevoegen aan je advertentie

  • Dag 14: Je doelgroep bepalen

  • Dag 15: Bruikbare tips

Interesse in deze online training?

Aanmelden