Starten met Hardlopen

Starten met Hardlopen

Hardlopen lijkt simpel. Schoenen aan, de deur uit en rennen maar! En toch valt het niet mee om dat telkens te doen. Ontbreekt het je vaak aan motivatie? Krijg je snel blessures of weet je eigenlijk niet goed hoe je je conditie gestructureerd kunt opbouwen? Dan is deze training echt wat voor jou. Onder begeleiding van oud-Olympisch sporter Virgil Spier ga je vanaf dag 1 praktisch aan de slag. Elke dag ga je oefeningen doen en regelmatig hardlopen. Zo ben je na 5 weken met dagelijkse begeleiding al een heel eind. Naast dat je weet hoe het werkt, heb je routine opgebouwd. En dat is het allerbelangrijkste. Dus start nu! Een setje schoenen en wat simpele sportkleding zijn genoeg om deze training te kunnen volgen. Reken er daarnaast op dat je naast je theorie en oefeningen dus ook werkelijk gaat hardlopen. Nog niet zo lang, maar je hebt hier wel ongeveer een kwartiertje tijd voor nodig.

Gezondheid & Vitaliteit

weken AALO
Online Academy

Doelgroep

Starten met Hardlopen is geschikt voor iedereen die ooit wel eens heeft hardgelopen en nu toch weer blessurevrij aan de slag wil. Maar de training is ook perfect geschikt voor absolute beginners zonder enige ervaring. Het is belangrijk dat je in de basis wel mobiel bent. Heb je lichamelijke beperkingen of uitdagingen? Zoek dan eerst professionele hulp voor je start met onze training.

Leerdoelen

Als je deze training hebt afgerond: - Heb je de hele basis van hardlopen geleerd - Heb je een goede basis voor hardlopen opgebouwd - Weet je alles over de juiste schoenen, goede techniek en hoe je blessures voorkomt

Week 1: De voet als basis

  • Dag 1: De juiste schoenen kiezen

  • Dag 2: Blessures voorkomen

  • Dag 3: 5 minuten hardlopen

  • Dag 4: Je voeten en enkels krachtiger maken

  • Dag 5: Nog eens 5 minuten hardlopen

Week 2: De eerste stappen

  • Dag 6: De landing van je voeten en 5 minuten hardlopen

  • Dag 7: Je voeten en knieën versterken

  • Dag 8: Extra aandacht voor je landing en 7 minuten hardlopen

  • Dag 9: Verder met krachtige voeten en knieën

  • Dag 10: 10 minuten hardlopen

Week 3: Meer is meer

  • Dag 11: Twee nieuwe aandachtspunten en 10 minuten hardlopen

  • Dag 12: Varieer je omgeving

  • Dag 13: 12 minuten hardlopen

  • Dag 14: Maak je voeten, knieën en heupen krachtiger

  • Dag 15: 15 minuten hardlopen

Week 4: Sneller is beter

  • Dag 16: 15 minuten iets sneller hardlopen

  • Dag 17: Het basisprincipe vlak lopen

  • Dag 18: 18 minuten hardlopen

  • Dag 19: Je beweeglijkheid vergroten

  • Dag 20: Wat harder joggen en af en toe wandelen in 20 minuten

Week 5: Je doel behalen!

  • Dag 21: Ontspan en loop 10 minuten onafgebroken hard

  • Dag 22: Het basisprincipe cadans

  • Dag 23: 10 minuten onafgebroken hardlopen

  • Dag 24: Je voeten, knieën en heupen extra versterken

  • Dag 25: Je doel: 20 minuten onafgebroken hardlopen!

Interesse in deze online training?

Aanmelden