Webcare

Webcare

Het internet is voor iedereen toegankelijk. Dat betekent dat ieder individu de mogelijkheid heeft om zijn ervaring met jouw dienst of product te delen met een groot publiek. Deze ervaringen kom je tegen op vergelijkingssites, op social media en in kranten. Hoe ga je als organisatie met deze verschillende uitingen van klanten om? Hoe zorg je ervoor dat je deze online kunt opsporen en hoe reageer je op een passende wijze? Dat vraagt om nieuwe vaardigheden in klantcontact. Tijdens deze Online Training leer je hoe je jouw klanten een goede service verleent via het internet.

Marketing & Online Marketing

weken SRM
Online Academy

Doelgroep

Je wilt meer leren over de voordelen en mogelijkheden van webcare. Je werkt bijvoorbeeld op een afdeling marketing, bij een klantenservice of je hebt je eigen bedrijf. Ook als je meer wilt weten over je reputatie op het internet, is deze training bijzonder geschikt.

Leerdoelen

Als je deze training hebt afgerond: - Weet je wat er online over je wordt gezegd - Kun je passend online reageren - Zorg je voor een goede online reputatie

Week 1: Webcare in jouw organisatie

  • Dag 1: Webcare is een múst

  • Dag 2: Het speelveld van jouw organisatie

  • Dag 3: De opbrengst van webcare voor jouw organisatie

  • Dag 4: Werken aan de online reputatie van jouw organisatie

  • Dag 5: Stel je antennes af op de buitenwereld

Week 2: Effectief reageren op berichten

  • Dag 6: Reageren op berichten

  • Dag 7: Do's en don'ts

  • Dag 8: Reageren ... of niet?

  • Dag 9: Typen klanten: de veeleisende klant

  • Dag 10: Typen klanten: de pestkop of schreeuwer

Week 3: Kies een strategie en maak een plan

  • Dag 11: Klantkanalen kiezen en inrichten

  • Dag 12: Beslissen: welke berichten plaats je op welke kanalen?

  • Dag 13: Beslissen: hoe ga je reageren op berichten?

  • Dag 14: Regelen van het beheer

  • Dag 15: Meten: wat levert webcare op?

Interesse in deze online training?

Aanmelden